Glad Påsk!

Hej och Glad Påsk!
Hoppas ni har en riktigt fin påskhelg!

Sist jag skrev var vi ju på kusten, så jag tänker ta vid där och berätta hur vi hade det sen.
Efter några riktigt varma nätter i vår lilla hydda flyttade vi över till ett helt litet hus som låg precis vid havet. Där fanns fläkt. Skönt. Helt underbart vackert och så göttigt med en massa rum, kök o grejer.
Anledningen till att vi kunde flytta dit var att vår vän Tim, som också genomför en studie i Maungu, kom till Diani med sin australiensiska vän Emily som jobbar med samhällsfrågor i Somalia. Vi fyra kunde dela huset. Dessutom kom VÅR holländska vän Maria (ni minns vår vän som vi åkte till Mombasa med och som dessutom jobbar med James och Esmily), och hennes engelske pojkvän Ben (som jag träffade förra sommaren som även han jobbar med wildlife works i Maungu, när han inte jobbar som ingenjör i Kitar) också till Diani. De hade sessutom med sig två spanska vänner. Så vi var ett helt gäng samlade förra helgen i Diani. Mycket trevligt!  Tillsammans hade vi en riktigt rolig dansant helkväll på "40 thieves", ett ställe med dansgolv precis vid stranden.



En snorkeltur hann vi också med, riktigt skoj. Att flyta runt under ytan, nynna på "havet är djupt" och spana på färgglada fiskar var en skön avkoppling från plugget.
Snorkelfröknar och en herre


När helgen var slut var det dags för Maria, Ben, Tim, Emily och våra spanska vänner att åka tillbaka till sina respektive håll. Maria och jag bestämde oss för att stanna några dagar till då vi hade god studiemiljö. När vi bara hade oss själva att ta hänsyn till kunde vi helt förkovra oss i studier. Emellan varven övade vi även på att stå på händer i poolen, kanske nog så viktigt =).

I onsdags flög vi från Mombasa till Nairobi, vilket varmt rekommenderas framför buss-skumpandet. Gick lite på marknaden. Tidigt på skärtorsdagsmorgon vinkade jag adjö till Maria, galet snabbt tiden gick innan det var dags för hemfärd för Marias del. Innebär även att vi är halvvägs in på kursen, halva tiden kvar på uppsatsen och halvtid i Kenya för min del.

I skrivande stund sitter jag åter i Voi. Känns så roligt att vara tillbaka! Kom fram med bussen från Nairobi idag precis innan skymning. Hann leka med barnen på Scripture mission innan jag tog påskafton på min lilla kammare.

På skärtorsdagen och långfredagen har jag umgåtts med tre vänner ur min kära kör i Lund som är på semester i Kenya. Ska berätta snart vad vi hittat på. Men nu måste jag säga Godnatt gott folk. Ty imorgon gryr en ny dag, så långt jag vet, och jag behöver sömn innan dess.

Lala salama!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0