Vi gå över daggstänkta berg, fallera!

Tjo!

På skärtorsdagen mötte jag upp Joakim, Jonathan och Andreas. Det är tre kära LAKare (det vill säga tre av de fina vännerna i Lunds Akademiska Kör, kören jag sjunger med i) som semestrat i Kenya. Tillsammans åkte vi ut till Karen Blixens kaffeträdgård i utkanten av Nairobi. Karen Blixen var en dansk kvinna som bland annat drev en kaffeplantage och som skrev Out of Africa.

Det var en härligt grön oas vi kom till. Här hade vi en heldag med sällskapsspel, mat o dryck, doftande på blommor och spatserande i trädgården. Måste varit så det kändes att vara på teaparty i trädgårdar i gammal engelsk slottsstil då det begav sig.

Två tjejer jag träffade på mfs-kursen i Göteborg i början av mars kom också förbi. De gör en studie i Naiobi angående kvinnligt entrepenörsskap. Det var skoj att träffa dem och höra hur det gick för dem och deras uppsats.






Kvällen avslutade vi med lite ost, vin och sång "hemma" på mitt hostel, ett ställe där viola och jag bodde förra sommaren, hos en liten god och söt farbror vid namn Andrew. För tilfället var det ingen annan som bodde där vilket innebar att jag hade en hel våning för mig själv med balkong där det passade alldeles utmärkt att klämma i lite extra i refrängerna.




Men om ni tycker vi verkar lata så kan jag berätta att denna slappardag var en dag för rekreation och uppladdning av energi inför vad långfredagen hade att erbjuda. Tidigt på morgonen begav vi oss nämligen till mount Kenya. Även om vi inte tog oss ända till toppen kom vi ända cirka 2800 meter högt upp över havet. Det var skönt med frisk luft och att få känna sig lite svalkad.

Grön och skön natur!


Vår guide hade mycket att berätta om växt- och djurriket på dessa höga höjder. Med på vandringen var även två rangers, då det förekommit fall där turister blivit ihjälptrampade av elefanter. Men elefanterna nöjde sig med att vinka lite glatt på avstånd till oss.




Det fanns vattenfall också!




Det var verkligen en härlig dag! Skönt med en rejäl dagsvandring i ett lugnt och fridfullt tempo med mysiga fikastunder längsmed vägen. Roligt att få sjunga lite också! Tur att Andreas kunde ta sopranstämmorna =).




Tyvärr var det faktiskt för molnigt för att vi skulle kunna se toppen av mount kenya. Därför fick vi nöja oss med att se se den på etiketten då vi avnjöt denna goda öl som avslut på en fin dag.

På påskaftons morgon åkte vi tillbaka med vår vän John till Nairobi. Därifrån tog jag sedan en buss "hem" till Voi igen. Underbart!

Kommentarer
Postat av: maria

aaah, detta inlägg hade jag visst missat. snyggt berg, hoho! ses i morgon min sköna! kram

2011-04-26 @ 09:29:24
Postat av: Mayo

åååååh vad härligt det verkar vara söta kotte!!!!! många kramar från Mayo

2011-04-26 @ 09:38:32
Postat av: Malin

Saknar dig ekot!

Fina bilder!

2011-04-26 @ 16:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0