Hemma i Voi igen

På påskdagens morgon firade vi gudstjänst tillsammans i Voi. Lydia översatte i vanlig ordning för mig.
Det var en fin gudstjänst. Rachel ledde gudstjänsten eftersom Manasse med familj var och hälsade på Manasses mamma för helgen.


Lydia och Rachel förbered inför gudstjänsten

Eftermiddagen spenderades med de goa barnen på scripture.





På måndagen pluggade Maria och jag en hel del via skype.
Senare på dagen var jag hembjuden till Joice, en sjuksköterska som jobbade på reproduction health unit förra sommaren. Det var så roligt att få träffa Joice's familj. Hennes syster Pauline hade lagat Mahamri, en god bull-liknande litet bakverk som vi ibland fick fika på sjukhuset. Sedan lagade vi mat tillsammans.
Sami, Joice's treårige son, stod för underhållningen hela eftermiddagen igenom. Helt underbar!




Joice bodde i utkanten av Voi, i Kalolene.

Vad som är fantastiskt fint är att min vän Maria kommit till Voi! Mötte upp henne på busstorget igår. Maria pluggar ekonomi i Uppsala och ska skriva sin C-uppsats i Kenya om människors livssituation.
Riktigt fint att ha min kära vän här, Hurra!!

Idag har jag suttit i arbetsseminarium via skype uppkopplad till skolan. Alltså, dagens teknik, tjoho! Funkade jättebra!

Lydia har varit här och hälsat på idag med. Mycket trevligt!

Många superlativ här, men så är det i fantastiska Voi.



Två fina flickor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0